Lucky loser?

Lucky loser.... vilken prestation !!

Är så fruktansvärt besviken på mig själv ! Spelade kvalfinal idag... Ledde med 5-2 i första set... Jag spelade dåligt men hon var ju så talanglös att det ändå verkade gå vägen ändå, det såg ljust ut för en vinst... Men då gör det sig påmint att jag inte tävlat på nästan 3 år.. Allting i huvet bara snurra och jag blev riktigt svag mentalt... och vad händer när huvet inte är med när man spelar tennis? inte fan har man nå lagkamreter man kan förlita sig på iallafall.. Ne allt går åt helvete. Efter att ha en ledning med 5-2 går allting utför och jag förlorar matchen med 7-6, 6-3... Jag skäms och jag är besviken. Hade jag spelat hälften så bra som jag brukar så hade hon inte haft en suck!

Efter matchen drar jag direkt från tennishallen.. ringer mamma och är totalt förstörd över förlusten... Förstår egentligen inte varför, det är bara tennis ... Hon tränar säkert runt 15 timmar i veckan.. jag tränar 1½.. Hon tävlar regelbundet.. jag har inte tävlat på 3 år.. Varför sätter jag då en sån jävla press att jag måste vinna matchen?
joo , nu var det ju för att jag vet att jag i vanliga fall är en bättre tennisspelare... men när jag sätter en sån press på att jag måste vinna så går det åt helvete, speciellt nu när jag inte är mentalt stark när de gäller tennismatcher..
Hade jag mött en tennisspelare som jag vet är en toppspelare som SKA vinna över mig... det är sånna matcher jag vill spela nu.. då kan jag troligen spela som på träning och se allting på ett bättre sätt och inte spika fast mig på resultatet!

Men tillbaka till Lucky looser.... That's me! Jag får spela huvudtävlingen som lucky looser.. imorgon möter jag Andraseedade i huvudtävlingen. Hon som vunnit mest vintertourer i år!
woho, no pressure! Imorgon ska jag bara gå in och ha roligt och göra en bra match!!

Vill du knäcka mig äre bara en sak att göra..... spöa mig i tennis :P

16 år, final Gefle Open

(jag vet jag är skitsnygg på bilden) ;)
o den var över ett halft blad i gefle dagblad, stora versionen, kul :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0